onsdag 16 september 2015

Massa energi och loppfunderingar

Har en massa energi just nu och det är så grymt skönt. Det känns mycket bättre på jobbet. Vår ordinarie chef är tillbaka efter ett års föräldraledighet. Det är milsvidd skillnad på honom och den person som har vikarierat för honom under året. Vikarien är en trevlig person och en helt ok chef, men har inte fungerat alls i rollen. Det är en lite speciell tjänst. Det innebär så mycket mer än att bara vara chef och kräver stor kunskap i området. Vår ordinarie chef är mycket kunnig och det frigör en massa tid och energi för oss i gruppen.

Träningen rullar på bra. Löpning till och från jobbet gillar jag skarpt och den här veckan ska jag försöka klämma in det två gånger. Det enda jag skulle vilja göra mer av är simningen, men det är inte lika lätt att få till som löpning och cykling.

Idag fastade jag fram till middagen, dvs 24 timmar. Det får jag också energi av. Vikten börjar sakta minska igen även om jag har svullat lite för mycket på helgerna. Har dragit ner på ambitionerna något från att inte äta några sötsaker alls, inte ens på helgen, till att hålla mig till en dag. Det har gått sådär. Det har i alla fall fungerat att gå tillbaka till det vanliga när vardagen kommer, vilket det inte alltid har gjort innan, så jag vågar låta det vara så just nu.
Förra måndagen gick swimrun-tävlingen Ö till Ö i Stockholms skärgård mellan Sandhamns seglarhotell till Utö värdshus. Länk till Ö till Ö. Har inte känt mig så lockad av swimrun tidigare, men nu har jag funderat på det en del på sista tiden. Det skulle vara kul att testa någongång. Ö till Ö är väldigt långt och väldigt tufft, det finns mer hanterbara swimruns. Kanske någongång i framtiden. Nu ska jag koncentera mig på triathlon de närmsta åren.

Häromdagen fick jag frågan från mina kusiner om jag ville hänga med dem och springa Göteborgsvarvet i maj nästa år. Skulle vara kul att göra det tillsammans så efter lite funderande och avcheckning med mina föräldrar så anmälde jag mig idag. Det är flera i släkten som ska springa och det brukar vara flera kända ansikten med. Så nu är jag alltså redan anmäld till mitt första lopp nästa år. Känns jättekul och det passar bra att köra en halvmara på våren eftersom jag hade tänkt springa lite mer i höst och vinter.

Har också hittat ett triathlonläger på Mallorca i vår som lockar mig. Det skulle vara en kul uppladdning inför nästa års triathlontävlingar och löpartävlingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar