måndag 7 september 2015

En helg i Småland med långlöpning

Helgen tillbringade vi som sagt i Småland. I lördags var jag och min särbo i Hultsfred och sprang Hultsfred marathon och halvmarathon. Jag bestämde mig i måndags och tänkte ta det som ett långpass utan press. Hade verkligen ingen aning om hur det skulle gå. Hoppades i alla fall att jag skulle komma i mål innan min särbo som sprang helmaran, vilket innebar 3 timmar på halvmaran för mig eftersom han startade en halvtimme innan och siktade på 3:30 :).

Redan efter andra km kände jag att det gick riktigt bra. Sprang fort med mina mått mätt. Det gick riktigt bra fram till ca 17 km, sedan började det göra rejält ont i höftböjarna och sätet. Är ändå riktigt nöjd med loppet. Fram till 17 km såg det ut som att jag skulle sätta personbästa med flera minuter, men sedan gick det långsammare så jag missade PB med mindre än en minut. Trist, men som sagt, det gick ändå väldigt mycket bättre än jag hade vågat hoppas på. 2 timmar och drygt 23 minuter tog mitt livs andra halvmarathon. Snabb är jag inte, men det spelar mindre roll för min del. Känns ändå kul att ha gjort det.
Efter loppet var jag såklart ordentligt stel och riktigt trött. Ville helst gå och lägga mig kl. 18, men lyckades hålla mig vaken lite längre. Hoppade över kräftfiske och kortspel och prioriterade sömn och idag känner jag mig nästan helt återhämtad. Sprang hem från jobbet och det kändes bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar