måndag 21 september 2015

Inte riktigt som planerat

Förra veckan var det tänkt att jag skulle springa två gånger till och från jobbet, men fick hämta sonen, som hade ont i magen, redan på förmiddagen i torsdags. Det var ingen större fara med honom så när dottern kom hem på eftermiddagen och gjorde honom sällskap kunde jag komma ut då en sväng. Nytt försök den här veckan.

Känns som att det är lite mer fullt upp än vanligt, men det är det nog inte egentligen. Är nog bara lite tankspridd p.g.a. lite för lite sömn i helgen. Ibland är sömn en lyxvara. Jag har en 11-åring och en 8-åring, men ibland är det värre än att ha ett par bebisar. Den ena håller mig vaken på kvällarna och den andra på morgnarna. Ibland håller någon mig vaken mitt i natten också. Ovanpå det har vi en katt som oftast kommer in och jamar vid femtiden.
Jag älskar mina barn och jag finns här för dem när de än behöver mig, men ibland är det skönt att vara ensam. I helgen åker de till farmor och farfar så det är bara jag och min särbo hemma. Ska bli skönt med lite vuxentid och sovmorgon.

Idag hade jag inga matrester och hade ingen lust att rota fram något ur frysen så det fick bli en "frukost nr. 2" till lunch, d.v.s. fettkaffe och ägg. Hade lite bråttom så det passade bra.

En sak som jag har tänkt på är att jag blir inte lika påverkad av sömnbrist nu när jag äter lågkolhydatkost som jag blev innan. Jag känner att jag är trött, men jag har ändå energi på något sätt. Det är skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar