söndag 30 november 2014

Glad 1:a advent!

Idag är det första advent. Jultiden präglas av ljus och gemenskap och en massa mat och sötsaker. Glögg, pepparkakor, lussebullar, choklad o.s.v. Inte helt lätt om man är en person som är en riktig sockerråtta, men mår bäst av att låta bli socker helt och hållet. Jag tänker dock inte trilla dit, utan hålla min linje, hitta andra bra alternativ och inte komma ut på andra sidan med plus på vågen. Jag hade ett planerat avsteg i fredags, nästa planerade avsteg blir på julafton.

Fram till julafton är det nog främst konsulternas bjudkorgar på jobbet som blir jobbigast. Fast jag brukar sällan ångra mig att jag INTE åt utan snarare tvärtom. Gäller att hålla det i minnet.



Idag publicerade kostdoktorn ett inlägg med den första av fyra adventsvärdar, Birgitta Höglund. Hon tipsar om bl.a. en glögg som jag tycker verkar spännande och som jag ska prova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar