lördag 29 november 2014

Igår var det fest

Igår kväll var vi bjudna på en stor 50-årsfest. Har vetat om det ett bra tag och hade planerat att inte tänka någonting på kosten alls utan äta det jag ville av det som bjöds. Risken är ju att magen slår bakut, men jag tog risken. Det var buffé med paj, crepes, tunnbrödrullar, ostar, sallad och bröd. Med facit i hand hade jag lätt kunnat hålla mig till LCHF och ätit fetaost, brieost och grönsaker, men jag åt av allt. Särskilt av västerbottenpajen och det hembakade brödet. Till kaffet blev det tårta och det åt jag också. Var supermätt när jag kom i säng, men trots alla avsteg igår mår jag oförskämt bra idag.

Tillbringade natten på hotell eftersom det var lite för långt hem. I morse var det slut på utsvävningarna och tillbaka till normala rutiner igen på hotellfrukosten. Åt brieost, vanlig ost med smör, salami, ägg med majonäs och kaffe. Oftast kan man hitta någonting bra att äta var man än befinner sig. Tog tyvärr ingen bild på min frukost i morse, men här kommer en bild på en annan bra frukost.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar