lördag 29 augusti 2015

Rapport från Mörkö Triathlon

Idag körde jag som sagt Mörkö Triathlon. Starten gick kl. 14, men vi (jag, min särbo och min son) var på plats redan strax efter 12 eftersom det stod på hemsidan att det skulle vara genomgång och information 12.30. Lite tidigt tyckte jag, men då är det väl så. Fast det var det inte. Ingen fara. Jag tycker det är rätt skönt att vara tidig och gå och kolla allting o.s.v.

Simningen gjorde vi i hamnområdet i Skansundet. Ut till ett par bojar och tillbaka. Jag lade mig längst bak och det funkade bra. Simmade faktiskt om någon efter ett tag och jag tyckte det gick bättre och bättre att simma. På tillbakavägen märkte jag att jag drog i från en tjej som jag simmat brevid hela vägen.
Växlingsområdet låg bara några meter från där man kom upp från simningen, men växlingen till cyklingen tog ändå lite onödigt lång tid eftersom jag kanske inte hade tänkt igenom innan var jag skulle lägga grejorna. Alla hade t.ex. fått en hink som man skulle lägga sina saker i. Där hade jag lagt mina överdragskläder så jag fick flytta på dem och hålla på.

Det blåste ordentligt. På simningen märkte man inte av det eftersom vi simmade i lä, men på cyklingen kände man av det ordentligt. Inte så mycket motvind dock, mest sidvind så att man fick hålla i cykeln ordentligt bitvis. Den här gången cyklade jag bara om två personer varav den ena cyklade om mig igen strax efter. Det var ganska ensamt därute, man träffade inte på då många andra tävlande. Det var ett litet lopp, med ganska få startande jämförelsevis.

Växlingen till löpningen gick snabbare. Löpningen gick bra, ungefär som förra gången. Sprang på, blev omsprungen av någon, men det var ganska ensamt även där. De flesta hade redan gått i mål :).

Är nöjd med tiden, 1:43:45. Kan tänka mig att köra igen nästa år. Väldigt smidigt att det är så nära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar