onsdag 5 augusti 2015

Cykeln är hemma

Igår var jag och hämtade min racer som jag bokade i lördags. Det ingår en bikefit, d.v.s. utprovning av cykeln så det hade jag också bokat tid för igår. Det tog en timme. Sadeln byttes raskt ut, den som satt på var inte alls bra för mig. Förutom sadelhöjden flyttades sadeln fram. Stystammen byttes ut mot en kortare och reglagen på styret vreds upp lite.
Sedan raskt hem och ut en kort runda. Kändes väldigt bra direkt. Känns att cykeln är lättare än min gamla. Det var bra mycket lättare att cykla upp för backarna är förut :).

Så jag har bestämt mig för att cykla på den här cykeln på lördag. Att cykla på den gamla känns inte aktuellt.

Har varit fortsatt förkyld. Sitter i näsan och jag har inte känt mig hängig så jag har kunnat träna lätt. Igår var jag dock lite orolig så förutom echinacea som jag tagit i en vecka så började jag igår med zink, c-vitamin och probiotika. Vet inte om det har gjort någon skillnad, men idag känner jag att förkylningen är på väg bort. Idag körde jag lite simning vid badplatsen här hemma. Kanske blir det ytterligare någon provtur på nya cykeln innan Görslitet på lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar