söndag 9 augusti 2015

Pustar ut efter gårdagens Triathlon

Gårdagen i Karlstad blev lyckad. Kände mig lugn innan och allt klaffade under tävlingen. Jag hade förberett mig så bra jag kunde och hade ju t.o.m. kört genrep innan.
Simningen var lite tuff eftersom det blåste en hel del. Det var högre vågor än jag har tränat i förut, men när starten väl gick kändes det inte av så mycket eftersom vi simmade medvågs. Det känns bra att ha gjort detta i de förhållandena. Det ger självförtroende.

Cyklingen gick över förväntan. Min snitthastighet på de två milen var högre än jag någonsin lyckats komma upp i förut, ca 28 km/h. Ny cykel och färre backar bidrog mycket. Blåste en hel del även på cyklingen såklart, men jag var rejält taggad och cyklade om många så det var inget jag tänkte jättemycket på.

Löpningen gick ungefär som förväntat och det är jag nöjd med. Kom ganska långt ifrån sist av alla tävlande som jag tycker är kul att INTE göra. Annars tävlar jag bara mot mig själv och det viktigaste är att ha KUL och det hade jag.

Så kul att jag idag har anmält mig till Mörkö Triathlon den 29:e augusti. Det är nästan dubbelt så lång simning, 750 m, men det kommer att gå bra. Cykling och löpning är samma som igår, d.v.s. 20 km resp. 5 km.

Idag sitter jag hemma och vilar. Känner mig lite allmänt sliten, jag körde ganska slut på mig själv igår. Är ensam hemma sedan någon timme och kommer att vara så till torsdag. Barnen är hos farmor och farfar några dagar så här sista sommarlovsveckan. Ska bli riktigt skönt att få rå sig själv några dagar även om jag jobbar.

2 kommentarer: