onsdag 19 augusti 2015

Lite längre fasta idag

Jag har varit lite nyfiken på 24-timmarsfasta ett tag, men inte riktigt kommit loss. Är också lite orolig för att jag blir för hungrig och det blir för mycket mat i slutändan ändå. Om man är sockerberoende rekommenderas inte fasta p.g.a. att det kan trigga överätning, men jag vill gärna prova och se vad som händer.

Idag bestämde jag mig för att hoppa över frukosten helt och äta först till lunch. Bortsett från ett kopp kaffe med en tesked kokosolja i när jag kom till jobbet enligt Jonas Coltings tips. Kokosoljan får igång fettförbränningen ordentligt tydligen.
Cyklade till jobbet som vanligt och stack därefter ut och sprang en halvtimme innan jag gick in på kontoret. Kände ingen hunger alls på förmiddagen och kände mig dessutom piggare och klarare i huvudet än jag gjort på länge. Det var nog mest löpningens förtjänst. Det var ett tag sedan jag tränade på morgonen så jag hade glömt hur pigg det gör mig.

Åt lunch vid 11:30 och det blev 17,5 timmars fasta. Inte så jättestor skillnad mot annars, men en liten test att förlänga lite.

Nästa vecka kanske det blir 24 timmar :).

Lyssna på Jonas Coltings podcast om 5:2 och periodisk fasta HÄR. Avsnitt 9.

Riktigt bra läsning om Periodisk Fasta hittar du HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar