tisdag 28 april 2020

Återbesök

Idag var det dags för återbesök på FunMed. Innan besöket fick jag fylla i ett formulär om hur jag mår, om jag har vissa symptom och hur mycket. Där finns det också möjlighet att lägga in frågor eller komma med önskemål om det är något mer utöver det som kommer upp i formuläret jag vill diskutera. Jag hade mycket frågor och funderingar. Besöket tog nästan en timme mot planerade 40 minuter 😊.

Till att börja med var SIBOn borta. Jag har ju fått en typ av antibiotika mot det. Två veckor efter avslutad behandling gjorde jag ett nytt SIBO-test som jag skickade till England. Resultaten hade hunnit komma trots långsammare postgång och att labbet lägger proverna i karantän i en vecka just nu. Jätteskönt att behandlingen har funkat. SIBO kan medföra dåligt näringsupptag bl.a. Läs mer om SIBO här.
Sedan fokuserade vi mycket på mina frågor. Jag har haft en del problem med magen sedan senaste besöket. Misstänkte själv att det var utrensningssymtom p.g.a. att jag har tagit kraftiga antioxidanter och tagit bort nästan alla antinutienter (som ffa finns i grönsaker). Särskilt när man slutar med oxalater, som finns mycket t.ex. i spenat, kan man få utrensningssymtom. Sedan kan man även känna av när bakterier och candida dör. De gör det inte utan protest och kan släppa ifrån sig ämnen som irriterar. Allt enligt min doktor som hade bra svar på alla mina frågor som jag hade.

Nu är det bara att köra på med med kost och kosttillskott. En del kosttillskott åt jag bara en kortare period så nu blir det lite färre framöver, vilket är skönt. Om 2-3 månader ska vi ta en ny uppföljning. Då hoppas jag att det har tagit ett ännu större kliv framåt med min hälsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar