lördag 5 augusti 2017

Matberoende - dokumentär i åtta delar

Senaste dagarna har jag fortsatt att känna mig låg och trött. Sov riktigt uselt ett par nätter. Min sömn är nog fortfarande mitt största bekymmer. Det händer ofta att jag vaknar av något, vet inte vad, och sedan kan jag ligga vaken ett par timmar. Osäker på varför jag sover dåligt så ofta. De senaste dagarna kan muskelvärk ha bidragit. I onsdags körde jag ett 20 minuters styrkepass. Första styrkepasset på väldigt länge. Kort och effektivt. Tunga vikter och stora muskelgrupper. Fick världens träningsvärk. Körde ett nytt lika kort pass igår och det hjälpte lite mot träningsvärken. I natt har jag sovit lite bättre, men är ändå jättetrött idag. Jag avskyr att vara trött. Blir sååå deppig. Jag hade behövt fixa lite här hemma inför jobbstart på måndag, men det får vänta.
Istället för att fixa hemma har jag legat och sträckkollat en serie på Netflix som heter Matberoende. Den är i åtta delar och handlar om åtta personer med olika ätstörningar. Överätare, bulimiker och anorektiker. Samma sjukdom - olika uttryck. Dessa personer genomgår en 42 dagar lång behandling på ett behandlingshem i Texas. Behandlingen liknar mycket den behandling som jag själv genomgått, men är ju förstås mycket intensivare eftersom de är "inlåsta" på ett behandlingshem så länge. Mycket intressant att följa dessa personer. Om du har möjlighet - se den!

2 kommentarer: