tisdag 15 augusti 2017

Inne på tredje dygnet av fastan

Det har varit en riktigt bra dag idag. Sov gott och kände mig utvilad när jag vaknade. Det där med att sova ordentligt är jag inte bortskämd med. Blodsockret var även igår kväll 6.1, men imorse hade det sjunkit till 4.2 och på eftermiddagen idag hade det stigit till 4.7. Känns riktigt bra att det har gått ner till lite. Tror aldrig jag har haft så lågt blodsocker någon gång när jag har mätt. Att det är lägre idag än igår är ingenting jag känner av. 

Jag känner mig pigg, lugn som en filbunke och varm som en kamin :). Än så länge har jag inte känt någon hunger mer än korta stunder. Det har avhjälpts med vanligt vatten, bubbelvatten, te och kaffe. Antar att kroppen har gått in i fettdrift ordentligt så jag har gott om tillgänglig energi. Troligtvis är ketonerna höga, men jag har inte lyckats får tag i några blodketonstickor så att jag kan mäta det. Ska bli spännande att se hur detta utvecklar sig.


Arbetsdagen har förflutit utan problem. Fastan fortsätter ett tag till. Får se hur det känns imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar