tisdag 29 mars 2016

Uppföljning biokemisk reparation

Idag hade jag uppföljningssamtal om min biokemiska reparation. Det fortsätter att gå åt rätt håll. Det har inte hänt lika mycket som vid förra uppföljningssamtalet, men det är ju inget konstigt med det. Förbättringarna borde ju plana ut efter ett tag. Jag har fortfarande lite GABA-obalans och binjurarna behöver fortfarande stöttas. I stället för att ta många kosttillskott var för sig ska jag ta "allt och lite till" i några få tabletter så det kommer att kännas lättare att hantera. Lite justering av doser av vissa kosttillskott blev det också.
Fick också tips och råd om hur jag kan sänka mitt fasteblodsocker ytterligare. Det har gått ner en aning med hjälp av Glycin, men det skulle inte vara helt fel om det går ner ytterligare. Har ett par saker till förutom att sänka proteinet och utesluta mejerier som jag ska prova, men jag ska lägga till/dra ifrån en sak i taget var 3:e vecka. Jag känner på mig att utesluta mejerier är det som kommer att ge störst effekt, men det får vi se. Tycker det är lite jobbigt att tappa den friheten. Det blir så mycket enklare med maten när man kan använda ost och grädde.

Nu är det drygt 3 månader till nästa uppföljningssamtal. Jag är så tacksam för att jag har fått möjlighet att jobba med mig själv på det här sättet och verkligen optimera min hälsa. Det känns som att jag gör allt rätt just nu och om jag bara fortsätter kommer det bara att bli bättre och bättre för varje dag som går. Jag är också tacksam för att min rådgivare lyssnar på mig, stöttar och hjälper mig när det gäller blodsockret. Det känns viktigt för mig att ha normala värden. Har jag inte det känns det som att något inte stämmer och så kan jag inte ha det.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det är så svårt att hitta bra fettkällor som inte är animaliska. Jag vägrar äta smör eftersom jag inte äter mjölk, och då är det typ olja som gäller. Inte så gott kanske.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte anledningen till att du inte äter smör, men smör brukar även de som äter mejerifritt äta. Det innehåller väldigt lite mjölkprotein och mycket fett. Är du vegan äter du kanske inte det ändå.
      De oljor som jag använder mycket är olivolja, som jag gillar smaken väldigt mycket på, och kokosolja. Kokosolja är den bästa oljan du kan äta. Om du väljer den som de tagit bort smaken på smakar den ingenting alls så den funkar bra att ha i kaffe och the. Sedan finns det ju nötter, avokado och oliver som är rika på fett.

      Radera