tisdag 16 februari 2016

Kaffe och te

Nu har det gått en vecka utan kaffe och bortsett från de två första dagarna har det inte varit några problem alls. Har några tesorter som jag tycker funkar så bra att jag inte saknar kaffet. Jag tänkte tidigare att jag kanske kunde ta en kopp fettkaffe till frukost på helgen, men jag är mer sugen på fett-te just nu :). Det kommer säkert att bli aktuellt med kaffe igen. Kul att kunna variera sig lite.

Jag har tre sorters te hemma nu. Yogi-teet har jag fått av en kollega. Mycket olika kryddor i det, men milt. Det är något som är lite syrligt i det och det är gott. Det röda teet har jag själv köpt. Det var en ren chansning. Tänkte jag skulle testa något rött te och detta är jättegott. Celestial-teet fick jag tips om av min sponsor igår. Blev nyfiken så jag köpte det på vägen till jobbet idag och testade som fett-te till frukost. Det var också väldigt gott. Kryddigt och smakrikt.
Jag dricker även Pau d'arco te i den biokemiska reparationen. Just det teet är väl inte så mycket att tala om smakmässigt, men det har många bra egenskaper. Det används vid behandling av svamp, parasiter och virus.

Det är först nu som jag har börjat tycka mycket om te. Tidigare har jag mest druckit svart te om jag väl druckit te och det tycker jag inte är alls så gott som kaffe. Dessutom är det en hel del koffein i svart te och det vill jag ju undvika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar