torsdag 11 februari 2016

Dag tre utan kaffe - huvudvärken har släppt

Igår kände jag mig nästan sjuk på kvällen. Hade en hemsk, konstig huvudvärk hela dagen och det blev ännu värre framåt kvällen. Tog några huvudvärkstabletter under dagen, men det kändes inte som att de hjälpte särskilt mycket. Idag på dag tre har jag nästan inte känt av någon huvudvärk alls. Skönt att det gick över så fort. Jag läste att det kan ta 2-3 veckor innan besvären försvinner, men då har man kanske druckit mer kaffe än jag har gjort.
Jag känner mig piggare idag än jag gjort på ett tag. Tog visserligen en powerwalk på morgonen, det hjälper säker till, men uppenbarligen behöver jag inte kaffe för att komma igång.

Min ambition är inte att sluta med kaffe för all framtid, men jag vill inte dricka det varje dag. Jag tänker att jag kanske dricker fett-te med rött te eller örtte till frukost de flesta dagarna och tar en fettkaffe på helgen. Fast nu tänkte jag hålla uppe åtminstone en vecka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar