fredag 31 juli 2015

Matlåda vs äta ute?

Idag är det sista semesterdagen den här sommaren för min del. Förutom nästa fredag då jag ska åka till Karlstad för Görslitet på lördagen:). Känner ingen som helst lust att börja jobba. Det har varit en bra semester, jag har inte känt mig så påverkad av "vädret" som många andra verkar vara. Men så uppskattar jag inte att sola och bada så mycket heller. Jag har fått en fin solbränna som jag har fått när jag har tränat utomhus så det har uppenbarligen varit en del sol ändå.
Jag brukar oftast ha med mig matlåda till jobbet, men varannan vecka har vi lunch på stan inplanerat. Det har varit uppskattat både för det socialas skull, för matens skull och för att komma ut på stan lite. Annars äter vi i lunchrummet. De senaste månaderna har jag känt att maten på stan är ingenting jag uppskattar längre. Det har t.o.m. hänt att jag känt mig äcklad efteråt. De flesta lunchrestauranger har verkligen ingen bra mat. Vill man äta ren naturlig mat får man leta ett tag.

Det som har hänt är att jag lagar mer mat hemma. Har med mig matlådor med god LCHF-mat. När man tar bort kolhydrater ur kosten känner man smaker bättre. Jag går fortfarande gärna på restaurang, men jag har blivit väldigt kräsen. Det är en restaurang här i stan som jag verkligen uppskattar att gå till. Det måste vara något speciellt, annars kan jag lika gärna spara de pengarna och äta godare hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar