måndag 13 juli 2015

26 dagar kvar

Ytterligare en utmaning är ju mitt triathlon som jag ska göra den 8:e augusti. Jag har känt mig rätt lugn inför det, men nu när jag tittar på nedräknaren får jag lite fjärilar i magen när det är så kort tid
kvar.

Cyklingen och löpningen klarar jag lätt, även om jag inte är någon raket direkt. Simningen blir lite värre. Har inte tränat så mycket simning i öppet vatten i sommar och den gången jag gjorde det kändes det att jag behöver träna mycket på det. Träffade min simtränare för ett par veckor sedan också. Hon filmade mig och det uppdagades att jag hade lite hyss för mig som jag inte var medveten om. Fick lite tips på övningar som ska råda bot på det. Detta måste jag också träna på, helst i bassäng. Hur som helst, nu kommer en period när jag är lite "friare" och jag räknar med att hinna med tre simpass under den kommande veckan varav två i öppet vatten.
Ett par brickpass (löpning direkt efter cykling) ska jag också försöka hinna med. Det har funkat ganska bra de gånger jag har gjort det så det är inget jag oroar mig för.

Detta är mitt första triathlon och det är mycket som snurrar runt. Särskilt det som jag inte har provat på ett "lopp" förut. Simningen som sagt, växlingar, väder och vind... Väder och vind kan man ju inte påverka, men lagom varmt, uppehåll och vindstilla skulle vara najs :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar