tisdag 28 juli 2015

Genrep

Idag var det dags för genrep inför mitt första triathlon, Görslitet, nästa lördag. Jag har 5 minuters promenad till en badplats så jag klädde på mig för simning hemma, tog med cykel, hjälm och annat som behövdes ner till stranden. Min särbo var med och assisterade. Jag körde de distanser som jag ska köra på Görslitet. Efter 400 m simning hoppade jag på cykeln och cyklade 2 mil. Därefter bytte jag till löparskor hemma och sprang 5 km.
Allt gick ungefär som förväntat. Löpningen gick kanske lite bättre än förväntat. Växlingarna funkade bra och jag hade inte glömt någonting. Enda missödet var på cykeldelen. Kedjan hoppade av när jag klantade mig med växlingen i en uppförsbacke. Fick ganska tvärstopp och hann inte riktigt få loss fötterna. Ramlade förstås, men det var mjukt gräs vid sidan av vägen. Bredvid det en bergvägg som jag skrapade emot lite, men det var ingen fara. Sånt man får räkna med. Allt kan hända. Jag är glad om jag inte får punka.

Om jag kör på de tider jag körde på idag nästa lördag kommer jag i alla fall inte sist och det är trevligt :).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar