söndag 7 juni 2015

Träna på fastande mage

Jag tränar oftast på morgonen på fastande mage. Tidigare har jag tyckt det varit jättejobbigt och har inte orkat någonting. Tror det er en vanesak. För mig gick det snabbare att vänja sig än jag trodde.
Tror att det underlättar om man är i fettdrift, vilket man är på när man äter någorlunda strikt LCHF. Fett har man alltid tillgång till. Det är skönt att slippa planera träningen så mycket efter maten. Äta frukost, vänta 1-2 timmar. Mellis hit och dit. Det blir friare på något sätt.

En riktigt skön känsla infinner sig i kroppen när jag har tränat och sedan ätit frukost i form av fettkaffe, ägg och majonnäs.

Jag är absolut inte den morgonpigga sorten, men även det har blivit bättre på LCHF. Tidigare var jag gråtfärdig av trötthet på morgonarna, men nu känns det helt ok när klockan ringer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar