torsdag 4 juni 2015

Jag är i ketos

Eftersom jag nu äntligen har fått tillbaka energin, känner mig pigg och att sötsuget är borta misstänkte jag att jag är i ketos. Tog fram min blodketonmätare i morse för att bekräfta och mycket riktigt, 1.6 mmol/L visade den. Känns riktigt najs att veta att sockret är ute ur kroppen och fettförbränningen är i full gång.
Idag blev det en del träning. Både bodypump på lunchen och så joggade jag lite lugnt när jag kom hem. Plus cyklingen till och från jobbet förstås. Cyklingen ger mer än man tror även om det bara är till och från jobbet. Det är ganska backigt här i stan och när jag har kollat med pulsmätare så blir det ganska hög puls. Det är bra för jag har inte möjlighet till så mycket mer cykling än det här just nu. Det är också simningen och löpningen som jag behöver fokusera mest på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar