tisdag 11 februari 2020

Influensa

Sonen har fått influensa tror jag (den vanliga, inte Corona 😀). Hög feber, ont i kroppen, hosta och allmänt tokförkyld. Än så länge har jag inte känt några tecken på att det skulle vara på gång hos mig. Sonen är inne på femte dygnet nu. Jag är bara trött för att jag inte fått sova ordentligt. Sonen har sovit hos mig och när han sover dåligt p.g.a. influensan så sover jag också dåligt såklart.
Sedan jag slutade med socker och gluten har jag blivit mycket mer sällan sjuk än de flesta andra och det är inte så konstigt. Bra bränsle gör kroppen glad. Man kan faktiskt äta sig till ett bättre immunförsvar. Eller ett dåligt.

Det här innebär att det blev en hel del ändrade planer i helgen och nu i veckan. Och det är ok. För egen del gjorde det verkligen ingenting förutom att jag inte vill att sonen ska vara sjuk förstås. Det har varit mycket lugnare dagar än vad som var planerat. MEN, vad jag får dåligt samvete när jag behöver ändra planer som påverkar någon annan. Känner mig så besvärlig. Jag försöker att inte gå in i den känslan för mycket. Om jag försöker slå knut på mig själv och försöker göra alla till lags blir det inte alls bra. Då riskerar jag min abstinens.

Livet händer och det är bara att hantera det på bästa sätt. Nu hoppas jag bara att inte jag också får influensa 😊.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar