lördag 29 februari 2020

Igång med behandlingen

Nu är jag igång med behandlingsplanen jag fick i måndags, d.v.s. medicin mot SIBO och Candida samt nya och nygamla kosttillskott. Jag gillar inte att ta läkemedel, men vid infektioner av det här slaget tycker jag det är befogat. Visst finns det mer naturliga alternativ man kan prova, men det här är det mest effektiva. Det känns som att jag bara vill må bättre så fort som möjligt. Jag har väntat länge nog. Jag var också lite orolig för biverkningar av medicinerna, men hittills har jag inte märkt av några.

Min läkare har lite tankar och råd om kosten också. Just nu ska jag fortsätta som förut, men han tyckte att jag ska dricka benbuljong och äta minst 100 g lever i veckan. Benbuljong är inga problem, jag hade t.o.m lite hemkokt i frysen så det var bara att sätta igång. Har också beställt mer från Bodystore så att jag inte behöver koka själv hela tiden.
Kycklingbuljong på gång.
Lever är det lite värre med. Jag har inte smakat på länge, men bara lukten gör mig illamående. Jag ska ju inte äta nötkött just nu så nötlever blir det inte. Däremot bestämde jag mig för att prova kycklinglever. Igår gjorde jag biffar där jag mixade kycklinglevern och blandade med fläskfärs. Hade även bacon i för att dölja smaken så mycket som möjligt 😄. Det gick väl att äta, men lukten... Det luktar skit rent ut sagt. Får se om jag kan vänja mig vid detta. Har hittat ett företag som säljer frystorkad nötlever i tabletter, det kanske får bli det så småningom om jag kan börja äta lite nötkött igen.

Om du har några tips om hur man får i sig lever, detta väldigt näringsrika livsmedel, så dela gärna med dig i kommentarerna 😊.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar