torsdag 14 september 2017

Syrad vitkål

För snart en månad sedan satte jag min andra omgång syrad vitkål. Syrad vitkål innehåller en massa mjölksyrabakteier som är toppen för magen. Jag gillar att äta sånt som tillför min kropp något positivt. Något som stärker kroppen på olika vis. Plusmat helt enkelt. Att jämföra med minusmat som enbart belastar kroppen, som gluten och socker.
Det är väldigt enkelt att göra syrad vitkål. Jag använder det här receptet. Sedan får den stå i rumstemperatur i 2 veckor och efter det i kylskåp i 4-6 veckor.

Om man ändå inte orkar göra egna syrade grönsaker kan jag rekommendera märket Tistelvind. Har även provat deras syrade morötter och kimchi. Så gott! Tistelvind finns på MatHem, Coop och säkert i fler matbutiker. Det viktigaste är att det bara är vitkål och kryddor i burken och att den inte är pastöriserad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar