onsdag 20 september 2017

11 TED talks for when you feel like you are not enough

Om man behöver lite inspiration, pepp och uppmuntran kan jag rekommendera några bra TED talks som jag tittade på häromdagen. Det är en spellista med 11 stycken videos som är 6-20 minuter långa.
Jag vet inte vilken jag tyckte var bäst. Alla var väldigt bra på sitt sätt, men den första med Carol Dweck och den 7:e med Angela Lee Duckworth tyckte jag gav bra tips och inspiration på hur jag kan peppa och uppmuntra mina barn. Den Rosie King pratar om sin autism och undrar varför folk tycker det är så viktigt att vara normal. Att det kan vara en tillgång att inte vara som alla andra.

Hela spellistan hittar du HÄR. Svensk undertext finns om man vill. Klicka på subtitles och välj svenska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar