söndag 23 juli 2017

Middagsbjudning - tips

Igår hade vi middagsgäster här hos mina föräldrar där jag och barnen befinner oss just nu. Båda mina föräldrar äter lågkolhydratkost för det mesta och har dessutom tillämpat 16:8 fasta sedan 11 veckor tillbaka. De har fått väldigt bra resultat både på vikt och blodtryck. Därför känns det ännu mer självklart att bjuda på LCHF-mat. 

Vi bjöd på Het Limekyckling (jag brukar bara ta halva mängden sambal oelek) med Falsk Potatissallad (receptet har jag fått från Sockerskolan, så jag kan inte länka till det, men googla så får du fram massor med bra recept). Till det hade vi lite olika tillbehör som en grönsallad med diverse grönsaker, fetaost och pumpafrön. Eftersom jag har blivit lite nyfiken på det här med bönor som det pratas om så mycket nu så gjorde jag en bönsallad. Syrad vitkål är alltid med till maten numera så den åkte fram. Jag brukar använda surkål från Tistelvind, men nu har jag hemgjord på gång också. Middagen blev en riktig succé. Tyvärr blev det bara en bild på bönsalladen :).
Sedan var den allmänna åsikten i familjen att "man måste ju ha något (sött) till kaffet" så den delen av kvällen var absolut inte som jag skulle ha velat, men jag höll mig ändå till mitt. Måste man verkligen bjuda på något sött till kaffet? Blir det en dålig middag och är man en dålig värd om man inte bjuder på sötsaker?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar