måndag 19 oktober 2015

Planerar för varaktigt sockerstopp

I morse vaknade jag av att klockan ringde 6:15. Ingen katt som stökade runt under natten eller tidiga morgonen. Hade inte huvudvärk när jag vaknade och kände mig ganska pigg. Snoozade en gång och klev sedan upp. Båda barnen sov fortfarande så jag gjorde mig i ordning innan jag väckte dem. Det var skönt att få en liten stund att fixa mitt eget innan det var dags att ta itu med barnen och deras frukost. Jag satt med dem medan de åt frukost och det kändes bra. Själv äter jag ju frukost på jobbet.

Cyklade till jobbet, men hoppade över styrketräningen. Skönt att röra på sig för första gången på en vecka. Sprang hem från jobbet också så det fick räcka som träningspass idag.

Lunch åt jag på stan med två kollegor som jag har känt länge. Det blev en trevlig pratstund, som vanligt. På vägen tillbaka gick jag in på Clas Ohlsons och tittade efter en whiteboardtavla. Den ska jag sätta upp på ytterdörren och använda som planeringstavla. Måste försöka ha lite bättre framförhållning så att det blir mindre stress framför allt på morgnarna. Hittade ingen som passade så jag får leta vidare.
Mitt matbeteende den senaste tiden har också gjort att jag känner att jag behöver söka ytterligare infomation och stöd kring sockerproblematiken. Gick med i två Facebook-grupper igår för att "träffa" personer med samma problem. Har även kollat runt efter föreläsningar och kurser. Anmälde mig direkt till ett webbinar om sockerberoende som är gratis på Sockerskolan.

Jag är lite chockad över att jag har trillat dit, men det är bara att ta tag i det och starta igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar