onsdag 27 maj 2020

Dags för utbildning :)

I dagarna har jag anmält mig till en kurs till Kost- och hälsocoach hos Funktionsmedicinska vårdutbildningar. Jag har tänkt på det i flera år, men haft lite svårt att ta beslutet. Det kostar mycket pengar och det är svårt att försörja sig som enbart Kost- och hälsocoach. Nu har det dock dykt upp en annan intressant utbildning. En utbildning till Funktionsmedicinsk terapeut. DEN känner jag verkligen att jag vill gå oavsett, men då behöver jag läsa till Kost- och hälsocoach först.
 
Funktionsmedicin är det många som jobbar heltid med, men jag har ändå slagit ur hågen att jag ska kunna göra det. Min ambition är att göra detta vid sidan av mitt vanliga jobb. Det ska mycket till innan jag säger upp mig från min fasta anställning på ett stabilt och tryggt företag. Men man vet aldrig vad som händer.

Kursen till Kost- och hälsocoach är på distans, medan kursen till Funktionsmedicinsk terapeut inte är det. Då behöver man åka till Stockholm ca 3 dagar varannan månad. Men det gör ingenting. Jag ser fram emot att träffa människor med samma intresse som jag själv.

Det här med funktionsmedicin och hur det vi äter och hur vi lever för övrigt påverkar hälsan är så logiskt för mig. Den förståelsen har gjort det så mycket lättare för mig att hålla mig abstinent. D.v.s. inte ta återfall i socker, gluten eller överätande. Jag hoppas kunna medverka till att fler kan få den här kunskapen, kunna applicera den på sig själva och få ett mycket bättre liv.

2 kommentarer: