måndag 11 maj 2020

Utrensning hemma pågår

I julas tog jag äntligen tag i att rensa ut på min vind. Jag bor litet, men har en stor vind. Det är lätt att bara sätta upp saker på vinden och tänka att man ska fundera på om det ska slängas eller sparas senare. Till slut var hela vindsgolvet täckt av prylar i en salig blandning och jag hade absolut ingen koll på vad som fanns där. I julas tog jag alltså tag i det och slängde och skänkte bort sjukt mycket prylar och rent skräp. Det är fortfarande en del jobb kvar att göra, men nu har jag i alla fall organiserat och sorterat det mesta. Det känns skönt.

Sedan har arbetet legat på is ett bra tag, men i helgen sorterade jag lite i badrumsskåpen och i mina garderober. Garderoberna brukar jag rensa regelbundet. Jag har åkt till min favoritklädbutik ett par gånger om året och fyllt på med nytt, men i år får det vänta. Jag sparar nämligen till en lite större grej som jag har bestämt mig för att göra 😊. Återkommer till det i ett annat inlägg.

Det finns fler ställen i min lilla bostad där det behöver sorteras och rensas ut. Det tar liksom aldrig slut. Jag får energi av att rensa. Det känns nästan lite som att ömsa skinn 😀.

Det enda som är svårt med detta är att när det är saker som är fina och som har kostat en del vill jag kanske inte bara ge bort. Fast det är svårt att sälja. Det verkar inte som att folk vill köpa begagnat, det ska helst vara gratis. Har provat t.ex. Tradera. Där här jag sålt en del, men mycket går trögt. Har du något tips så skriv gärna i kommentaren här i bloggen eller under inlägget på min Facebooksida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar