fredag 5 augusti 2016

Igång och jobbar igen

Nu är semestern redan slut och jag har jobbat i en vecka. Känns helt ok, men jag har varit lite tröttare helt klart. Jag har inte haft några som helst problem med att fylla dagarna de här fem semesterveckorna. Mycket av tiden har förstås gått åt till kost- och träningsprogramet som jag hoppade på för en månad sedan, i mitten av andra semesterveckan. Sedan går det ju en hel del tid bara till att laga och servera mat när vi alla är hemma hela dagarna. Lite mjukstart blir det eftersom barnen är med mor- och farföräldrar nu innan skolan börjar.
Kost- och träningsprogramet funkar väldigt bra. Det är enkelt och flexibelt. Jag går till gymet två gånger i veckan och kör ett styrkepass. Sedan är det två tabatapass i veckan som jag kör hemma och så löpintervaler och powerwalks på det. Nu när jag har börjat jobba utnyttjar jag transporten till och från jobbet till att gå och cykla växelvis.

Det var väldigt länge sedan jag mådde så bra som jag gör just nu så här länge i sträck. Träningen gör säkert sitt till, men tränat har jag gjort förut. Det är kosten som är skillnaden. Min sockerberoendeterapeut tror att det är mejerierna som har varit boven i dramat. Att jag helt enkelt är väldigt känslig för det och måste utesluta precis alla mejerier. Även smör. Det är lite mer utmanande att leva helt mejerifritt, men jag gör det gärna. Det viktiga är att jag mår bra. Det finns ingen mat som är så god att jag tycker det är värt att må dåligt för att få äta den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar