torsdag 16 juni 2016

Utvärdering mejerifritt

Jag testade mejerifritt under 3 veckor. Det var tänkt en månad, men en studentuppvaktning då jag inte orkade ta med mig egen mat och framför allt svara på frågor, kom emellan. De anledningar till att jag bestämde mig för att prova mejerifritt var att jag vill kolla om:
  1. Det påverkar fasteblodsockret?
  2. Jag kan bli av med den envisa aknen på hakan?
  3. Magen slutar bullra som den gör vissa dagar?
  4. Det kan få kilona att trilla av lite snabbare?
Svaret på alla frågorna är faktiskt NEJ. Jag märkte ingen skillnad alls. Kanske, kanske lite med magen, men jag tror inte det heller. Kanske för att jag inte åt jättemycket mejerier innan eller så är jag inte känslig för det. Sedan har jag samtidigt som jag körde mejerifritt haft en del andra bekymmer med mitt mående plus att jag inte har skött maten optimalt. Kanske har några positiva effekter drunknat i allt annat. Kanske provar jag igen en annan gång när det är lugnare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar