lördag 18 juni 2016

8 månader

Idag firar jag 8 sockerfria månader. Önskar att jag kunde säga att den här månden har allt stämt. Att jag har mått bra och skött maten exemplariskt. Men så är det inte. Det började bra och det slutade bra men däremellan har det varit riktigt tufft. Fick ju nya rekommendationer på kosttillskott från min sockerberoendeterapeut häromdagen och jag hoppas att det är det som gör skillnaden och att jag kan vara lite mer jämn i mitt mående den här månaden.
Eftersom motivationen har sviktat ordentligt på alla områden har jag inte skött maten tillräckligt bra. Jag har inte orkat väga maten alla dagar som jag måste för att det inte ska bli för  mycket. Ingenting har smakat gott och jag har inte haft lust att laga mat. Jag som i vanliga fall tycker det är jättegott med smörstekt broccoli uppskattade inte ens oxfilén förra helgen. Detta har gjort att jag gått upp ett kilo och det verkar ha satt sig runt midjan. Skittrist, men jag kan inte göra mer än att ta nya tag och hoppas att jag får må som jag gör precis nu hela nästa månad. För nu ser det positivt ut igen, det är bara att hoppas att det håller i sig den här gången

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar