måndag 13 juni 2016

Årets hälsokoll avklarad

I torsdags var jag och gjorde årets stora hälsocheck via Werlabs. Gjorde samma provtagning för ett år sedan också. Jag tycker det är intressant att följa detta även om jag inte förväntar mig att något ska vara avvikande. Om det blir avvikande i framtiden kan det vara bra att veta om det alltid varit så eller om det kommit under senaste året.

Förra året var det ett par värden som var lite avvikande bl.a. ett levervärden och LDL. Inget som jag oroade mig särskilt mycket för, men det var ändå skönt att se att de värdena var helt perfekta i år. Alla värden var faktiskt jättebra utom röda blodkroppar som låg precis på undre gränsen. Järndepåer och Hb var också lägre än förra året.
Det är skönt att veta att allt står rätt till på det sättet i min kropp i alla fall. Vi jobbar däremot vidare med min biokemiska reparation. Mår fortfarande inte så bra som jag skulle vilja. Efter förra svackan var det bra i ett par veckor, men sedan kraschade jag igen och blev dessutom förkyld. Sedan har jag inte riktigt återhämtat mig. Det finns ingen motivation till någonting alls och jag är sjukt less på det mesta. Jag är fortfarande socker- och glutenfri, men jag sköter inte maten som jag borde. Träning orkar jag inte ens tänka på.

Det kommer att vända, frågan är bara när och var det slutar. Bristande motivation har jag haft många gånger, men det var länge sedan jag kände som jag gör nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar