onsdag 10 juni 2020

Antikroppstest

Jag har blivit inbjuden till att ta antikroppstest via mitt jobb. Vi ingår i en stor studie som genomförs av bl.a. KTH. Vi, flera tusen personer, som jobbar på det företag där jag jobbar är bara en del av alla de som ska ingå i studien. Väldigt intressant och spännande att få möjlighet att vara med. Jag tror inte jag har haft Covid-19, men jag skulle samtidigt inte bli förvånad om jag är en av dem som får väldigt lindriga symptom. Om två veckor får jag veta. Sedan ska provet tas om efter 3 och 6 månader.

Var inne på jobbet igår och lämnade provet. Fick då prova på att använda munskydd, som är obligatoriskt på min arbetsplats just nu, för första gången. Tycker synd om dem som behöver ha det på sig hela dagarna. Jag fick ganska snabbt ont bakom öronen där munskyddet sitter fast. Jag jobbar hellre kvar hemma tills faran är över.
Det är trettonde veckan jag jobbar hemifrån nu. Har fortfarande bra rutiner och tycker det är skönt att jobba hemifrån. Det blir lugnare, lite mer flexibelt och jag tycker jag är mer effektiv hemma eftersom det är färre störningsmoment. Saknar bara att ta en kopp kaffe i soffan på jobbet med kollegorna och det är väl ändå inte aktuellt nu när vi inte får vara nära varandra utan munskydd (vilket man förstås måste ta av sig för att kunna dricka kaffe).

Vi kommer att få jobba hemifrån minst fram till semestern så tidigast 3/8 ska jag tillbaka till kontoret igen. Förhoppningsvis senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar