söndag 10 april 2016

Jobbdags

I morgon är det dags att gå tillbaka till jobbet efter en vecka hemma. Det känns sådär. Det måste göras, men jag har inte riktigt kommit fram till hur jag ska hålla stressen på avstånd. Jobbet är inte ensamt boven i dramat, men när jag mår som jag gjorde för en vecka sedan är stanna hemma från jobbet det enda jag kan göra.

De senaste dagarna har jag börjat meditera en liten stund varje dag. Igår fick jag också tips om Yin Yoga av en sockersyster. Yin Yoga är inte så lätt som man kan tro. Jag är väligt stel och kort i musklerna upptäckte jag. Det kommer att ta ett tag innan jag kan göra rörelserna fullt ut. Har också kört Yoga Nidra de tre senaste kvällarna det absolut sista jag gjort. Det har funkat bättre. Inget kryp i benen. Har sovit lite bättre också. Vet inte om det beror på yoga och meditation eller att jag har börjat ta L-glutamin på kvällen.

Behöver också träna för att må bra och det känns inte som jag orkat och hunnit med det så mycket på sista tiden. Samtidigt måste jag hitta någon sorts balans i det också. Tror inte att jag kan träna lika mycket som jag gjort innan just nu i alla fall. När binjurarna är trötta orkar inte kroppen med riktigt och det har jag känt av. I morgon är planen att jag ska börja cykla till jobbet igen efter vintern. Det kommer att bli skönt att komma igång med det. Om knappt tre veckor åker jag och min älskling på triathlonläger på Mallorca. Då kommer det att bli mycket träning och mycket vila. Framförallt lugn och ro och vuxentid, det behöver jag.

Summa summarum så mår jag mycket bättre idag än jag gjorde för en vecka sedan, men jag är inte riktigt tillbaka än. Det har krävts ganska mycket friskfaktorer för att hitta tillbaka till där jag är just nu. Fortfarande har jag svårt att se det ljusa i saker och ting. Vissa saker behöver ta tid, det går sakta men säkert åt rätt håll. Det känns inte alltid så, men jag hoppas i alla fall att det går åt rätt håll och att det kommer att bli bättre efter hand. Behöver också acceptera att vissa saker i livet är som de är just nu, men jag kommer att jobba för att de inte kommer att vara så för evigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar