tisdag 14 april 2015

Fazer bjöd in folk inom tränings- och nutritionsvärlden till "rundabordssamtal"

Det är inte bara juicetillverkarna som köper in sig och får de som borde ge oss råd som ger oss en bättre hälsa att göra precis tvärtom som artikeln i GP häromdagen.

För ett par månader sedan bjöd bröd- och godistillverkaren Fazer in ett gäng inom tränings- och nutritionsvärlden för ett rundabordssamtal. Syftet var att diskutera "budskapen kring träning, hälsa, dieter - och i synnerhet den evighetslånga diskussionen om kolhydrater".
Man bjöd på "nyttiga" mackor och efter detta var det minst en av deltagarna som bloggade om mötet:

http://blog.svd.se/maratonbloggen/2015/02/18/det-ar-inte-latt-att-vara-kolhydrat-idag/

Förstår att Fazer är oroliga. Folk har börjat förstå vad gluten och kolhydrater gör med kroppen och brödförsäljningen går ner. Precis som med juiceartikeln blev det billig reklam för Fazer, när de som deltog sedan bloggade om det eller spred budskapet på andra sätt och därmed gick i fällan. Varför säljer man sig så lätt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar