torsdag 4 juni 2020

Promenera mera

Som jag har skrivit i tidigare inlägg består min motion till största delen av promenader just nu. Det passar mig bra. Det är lagom ansträngande för att jag ska kunna göra det varje dag. Jag behöver komma ut varje dag nu när jag jobbar hemifrån. Det känns lätt instängt. Det kan vara socialt också. Jag pratar ofta med någon vän i telefon när jag går. Ibland, som i helgen, träffar jag en vän IRL :). Det går ju faktiskt bra att träffas utomhus trots Corona.
Nu i juni drar det igång inte mindre än tre stegutmaningar som jag har gått med i. Två av dem är via hälsoappen vi har på jobbet och vi är ett lag på fem kollegor som har gått ihop. Man tävlar mot andra lag. Det lag som får flest steg under utmaningens gång vinner helt enkelt. En annan stegutmaning är via Garmin connect. Där ska man gå 150000 steg på 14 dagar, vilket inte är någon jätteutmaning, jag går mer än det, men ändå en liten push.

Igår joggade jag också lite försiktigt för första gången sedan oktober när jag var ute på min dagliga promenad. Jag växlade mellan jogg och promenad. Tänkte göra det en gång i veckan nu ett tag. Jag blev väldigt trött efteråt och har även känt av det idag så jag får ta det överdrivet försiktigt den här gången så att det inte blir för mycket igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar